Reageer op: Jongeren hebben recht op goede levensbeschouwelijke vorming

Welkom Forums ► Levensbeschouwelijk functioneren Jongeren hebben recht op goede levensbeschouwelijke vorming Reageer op: Jongeren hebben recht op goede levensbeschouwelijke vorming

GinkGoGroep
Sleutelbeheerder

Ooit zei iemand me: ‘Als je niet iets doorleefd hebt, kan je het onmogelijk kennen’. Interlevensbeschouwelijke dialoog veronderstelt (1) een dialoog door (2) mensen die hun levensbeschouwing door en door kennen. Dit zie ik niet zo snel gebeuren op school. Ik vrees dat een leraar een technische uitleg zal geven over meerdere levensbeschouwingen naast elkaar, interessant maar niet relevant. Bedoeling van levensbeschouwelijke vorming zou moeten zijn leerlingen te introduceren in een doorleefde levensbeschouwing zonder dogma’s noch taboes.

Johan Bergé

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 4 weken geleden door GinkGoGroep.
  • Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 4 weken geleden door GinkGoGroep.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten